Strategie B2B marketingu

Díky rozvoji digitálních technologií zaznamenáváme změny také ve způsobu B2B marketingové komunikace. Což si vyžaduje také změny kanálů u marketingového mixu v rámci B2B marketingu. Měli byste být připraveni na změny, tak abyste splnili očekávání publika. Výhoda digitálního marketingu je, že můžete dobře cílit na demografické údaje a proto se kampaně stávají velmi účinnými. Kampaně naplánované na Google a sociálních mediích můžete v průběhu vyhodnocovat a přenastavovat. Nástroje jako Google analytics Vám pomohou v dolaďování kampaní, tak aby bylo možné dosáhnout nejlepších výsledků.

Pojďme se podívat na strategie, které by společnosti orientující se na B2B marketing mohly začlenit do svých strategií.

Webové stránky

Webové stránky jsou dnes v podnikání již samozřejmostí, nicméně webové stránky podléhají určitým trendům, kterým bychom se měli neustále přizpůsobovat. Webové stránky jsou dnes již živým organismem, který také potřebuje svoji péči.

Co byste si měli pohlídat u B2B webových stránek?
– Stránky musí odpovídat vaší cílové skupině
– Dodržujte správné zobrazení stránek v mobilních verzích, obzvlášť u tabulek
– Vyzívejte k akci – poptávkou na cenu, naplánování předváděcí akce, ukázky vzorků, zaslání info listů
-Představte aktuální věci, na kterých pracujete
– ukažte i technické informace
-webovou stránku pravidelně aktualizujte
-vyhodnocujte data

B2B obchod se vyznačuje tím, že nákupní proces trvá i v řádu měsíců a nejedná se v mnoha případech o nákup na základě emocí, takže usnadněte rozhodování pro potenciální zákazníky technickou podporou, a nabídněte vždy lepší řešení než konkurence.

SEO

Bez práce na optimalizaci pro vyhledavače není možné abyste získali návštěvy z organického vyhledávání na Google nebo Seznamu, v dalším případě na jiných vyhledavačích. Práce na SEO pomáhá vyhledavačům a posouvá Vás v žebříčku. SEO je dlouhodobá a komplikovaná záležitost. Pomocí analýzy klíčových slov vydefinujete ty nejlepší fráze, tak aby vyhledavačům pomohly Váš obsah zobrazovat.

Jak pracovat na SEO v rámci B2B marketingu?

Vytváření nových stránek a přidávání pořad nového obsau je na webu již nutností, aby Vaši zákazníci našly vždy nové informace. Pokud budete psát blog a na něj hodnotné informace, budete vnímáni jako experti. Vaše odbornost poskytuje Vašim klientům znalosti a novinky z oboru a zároveň Vám blog pomáhá přilákat nové klienty. Jak jistě víte B2B nákupní cyklus je delší než v rámci B2C, proto pokud se na Vaše stránky dostanou potenciální zákazníci v rámci zjišťování informací vícekrát máte větší pravděpodobnost, že si k vám získají důvěru, což může vést i ke konci konverzní cesty.
Linkbuilding v rámci B2B marketingu

Odkazové portfolio je opět v rámci SEO hodnoceno velmi pozitivně. Zkuste se zamyslet zda by Vaši odběratelé nebo dodavatelé neměli příležitosti k použití zpětných odkazů na Vaše stránky.

Video obsah
Jednou z možnou varintou tvorby obsahu je video, pokud se Vám podaří zapojit do komunikace je to skvělá příležitost pro upoutání pozornosti a pro práci s publikem na stránkách. Lidé reagují na video velmi pozitivně protože video dodává vaší značce tvář a autenticitu.

Integrace

Nezapomeňte na propojování komunikace online s offline. Tyto komunikace se dají snadno spojit. Použití kampaňových stránek na které uživatele vedete z offline komunikace. Uveďte na offline materiály, že jste na sociálních sítích nebo že pravidelně píšete blog.

Sociální média

Říkáte si, že jako B2B firma sociální sítě nepotřebujete? Není vždy jednoznačné co přesně na sociální síti B2B firmy komunikovat. Může být náročnější vymyslet strategii, tak abyste získali pozornost uživatelů a udrželi s nimi kontakt. Nicméně je vhodné o sociální sítě pečovat.

Jednou z možností jak se ubírat například na Facebooku je propojení právě s blogem, kde můžete využít obsahu a sdílet tak s uživateli hodnotu užitečného obsahu.

B2B marketing a tipy na příspěvky na sociálních sítích

– průmyslové tipy
– nové výzkumy a poznatky z oboru
– Řešení problémů a pomoc zákazníkům
– novinky v sortimentu
– Příběhy z referencí
– Případové studie
– Video reference
– instruktážní videa a podklady pro zákazníky

PPC kampaně

Zvažte využití PPC kampaní pokud byste rádi viděli okamžité výsledky. PPC kampaně jsou vhodnou volbou, snadno se dají nastavit podle Vašich potřeb a očekávání. Díky PPC kampaním můžete oslovit nové zákazníci, cílit na uživatele, kteří navštívili váš web. Díky PPC také můžete zvyšovat povědomí o Vaší značce.

Leave A Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *