B2B marketing na Instagramu

Instagram může být pro Vaši značku silným vizuálním marketingovým nástrojem. Víte, že 25 milionů firemních profilů buduje na Insragramu svoje podnikání?
B2B společnosti často tento kanál přehlížejí i přesto, že na Instagramu lidé tráví velké množství času. Vzhledem k popularitě Instagramu tato platforma nabízí B2B firmám příležitost komunikovat ke svým stakeholders bez velkého množství prostředků.

Podle průzkumu společnosti TrackMaven B2B společnosti mají na Instagramu velkou míru zapojení.


Proč by B2B firmy neměly ignorovat Instagram?

Instagram je platforma, která vypráví příběhy pomocí vizuálna.
Instagram je vhodný pro B2B podniky – ty však musí přijít na to, jaký druh obsahu je pro ně nejlepší.
Jakou má instagram pro B2B firmy výhodu?
Pojďme se podívat na dva způsoby, které vám mohou pomoci při interakci s publikem a rozvoji vašeho byznysu.
Budování důvěry s publikem
Instagram podporuje zapojení publika. Jednou z výhod komunikace s publikem je to, že můžete budovat důvěru při komunikaci se zákazníky. Instagram také umožňuje sdílet každodenní záblesky ze života vaší společnosti pomocí Insta stories.


Tip pro profesionály: Budujte důvěru zasláním zprávy, lidem kteří Vás začali sledovat a poděkujte jim.. Lidé ocení, že jste si udělali čas na jejich sdělení, a budou se cítit motivováni k návratu.


Zvýšení návštěvnosti na webových stránkách a budování značky
Společně s budováním základny fanoušků a případně s placenou reklamou můžete získat na Vaše stránky nové přístupy návštěv. Instagram se pravděpodobně nestane Vaším prodejním kanálem ale určitě může vaše potenciální zákazníky v rámci prodejního funnel podpořit ke koupi.


Tip: Umístěním odkazu do bio můžete uživatele nasměrovat na konkrétní článek, akci nebo produkt.

Vytvořte si B2B strategii na Instagramu

Proto abyste byli úspěšní na Instagramu je vyžadováno mnohem více strategie, než jen zveřejňování obsahu.

Proč je vůbec důležité, abyste byli na Instagramu?


Proto abyste mohli sestavit strategii, měli byste se zamyslet nad následujícími kroky:


Definujte své cílové publikum
Než se rozhodnete, jaký typ obsahu vytvořit, přemýšlejte o tom, koho chcete oslovit. Zkoumejte kdo jsou vaši stávající zákazníci. Jaké věci sdílejí?
Proveďte průzkum u konkurence.
Prohlédněte si údaje v Google analytics a z ostatních kanálů a zjistěte, kdo vás sleduje. Až definujete své publikum, přemýšlejte o obsahu, který by mu mohl připadat užitečný. Jaký druh obsahu sdílejí?

Sdílejte skvělý obsah

Instagram je především o vizuálním obsahu, získávání tohoto obsahu může být u firem v rámci B2B výzvou. Přijít s nápady na B2B marketing a najít správné (líbivé) fotky nebo videa není vždy tak jednoduché. Nejenže se musí obsah přizpůsobit vašim cílům, ale také musí být přitažlivý.

– Představte lidským způsobem Vaše produkty
-Nechte nahlédnout lidi do zákulisí Vaší firmy
– Staňte se expertem v oboru pomocí sdílení expertních myšlenek
-Sdílejte příběhy Vaši zákazníků, jakým způsobem jste jim pomohli a co jim Vaše produkty přinesly.
– Pokud to jde určete si jen jedno firemní téma a tomu se věnujte.
-Ukažte Vaše zaměstnance – toto je další tip pro to, jak dostat do Vašeho feedu lidský prvek a zároveň se pochlubte hodnotou Vaší firmy.

Ještě nemáte založen firemní profil?

Díky firemnímu profilu Vás mohou uživatele snadněji kontaktovat a můžete si analyzovat statistiky. Začněte tím, že publikujete prvních 9 příspěvků, ještě před tím než začnete někoho dalšího sledovat nebo než spustíte reklamu.
– Přidávejte na Instagram pouze Váš vlastní obsah
-Používejte vybrané hashtagy
-Do svých příspěvků i do popisu firmy používejte Vaše hlavní klíčová slova

Pravidelnost
Jakmile se pustíte do budování profilu, udělejte si obsahový plán, kde si budete příspěvky pravidelně plánovat. Co se týče načasování, tak neexistuje poučka, která by se dala obecně použít na čas vhodný k publikování Vaši příspěvků. Nicméně program Hootsuite s pomocí Unmetric analyzoval příspěvky z 11 různých průmyslových odvětví a zjistil, že nejlepší čas na zveřejnění příspěvků se v jednotlivých odvětvích liší. Můžete si ten svůj nejlepší čas sami vypozorovat.

Leave A Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *