ON PAGE SEO AUDIT WEBOVÉ STRÁNKY

Obsah SEO auditu – on page faktory na webové stránce, které kontroluji

  • Indexace stránek
  • Formát URL
  • Stránky se stavovým kódem
  • Odkazy nofollow
  • Neindexovatelné kanonické odkazy
  • Crawl Budget Waste
  • Mapa stránek a sitemap.xml
  • Robots.txt
  • Rychlost načítání stránek
  • Strukturovaná data
  • Jazykové mutace stránek Hreflang
  • Interní prolinkování webu
  • Meta Description, title, H1,
  • Lokální SEO
  • Responzivita webu
  • Optimalizace obrázků
  • Náměty pro rozšíření podstránek a obsahu
  • Duplicitní obsah

 

XML mapa webu

Mapa stránek (sitemap) je seznam všech stránek na webu, která slouží vyhledávačům pro lepší a přesnější indexaci a zároveň i návštěvníkům webu, kteří hledají relevantní obsah. Odkaz na XML verzi mapy stránek by zároveň měl být umístěn v souboru robots.txt tak, aby vyhledávače dokázaly tyto informace řádně využít.

Atribut robots.txt

Soubor robots.txt – říká vyhledávačům, které stránky mohou indexovat a ze kterých mohou či nemohou následovat odkazy pro další indexaci. V hlavičce zdrojové kódu by tedy na každé indexovatelné stránce měl být uveden tag pro indexaci. Blokovat by se měli stránky například administrace, na které nechceme aby se roboti dostali.

Analýza stavových kódů

Pokud si prohlížeč vyžádá stránku z webu, server odpoví
stavovým kódem. Tento kód je potvrzením požadavku klienta a udává typ odpovědi, kterou server klientovi odesílá. Existují stovky různých stavových kódů, na které může webový server reagovat a se kterými se můžete setkat při optimalizaci pro vyhledávače. V SEO audit, všechny tyto chybové
stránky odhalíme.

Analýza zpětných odkazů

Zjistíme nefunkční odkazy, které
směřují z vaší webové stránky. Nemusíte tak vše procházet ručně ale dostanete kompletní seznam, kde je v odkazovém interním i externím portfoliu problém, jednoduše si tak odkazy opravíte. Tyto odkazy mohou vznikat při
různých aktualizacích obsahu a poté odkazy zapomenete opravit na jiných
stránkách.

Strukturovaná data

Ve výsledcích vyhledávání Google jste jistě už narazili na hvězdičkové
hodnocení
. Využití strukturovaných dat (rich snippets) se nabízí u
všech typů internetových stránek. Vzhled stránky to vůbec neovlivňuje, protože specifikace je umístěna přímo ve zdrojov
ém kódu v místech, která prohlížeče uživatelům nezobrazují.

Díky strukturovaným datům robot lépe pochopí obsah webových stránek a dokáže tak vytvořit graficky a informačně kvalitnější výsledek vyhledávání.  Strukturovaná data nepomáhají lepším pozicím ve vyhledávání, ale významně zvyšují proklikovost (CTR) výsledku s doplňujícími údaji.

Kontrola indexace stránek

Stránky, které nejsou zaindexované, vyhledávače nezobrazují
ve výsledcích vyhledávání, a proto nemůžou generovat jakoukoli návštěvnost. Indexace je tedy prvním a tím nejdůležitějším základním podkladem pro úspěch webu.

Jazykové mutace

Správné zaindexování jazykových mutací webu je stěžejní pro korektní zobrazování příslušné jazykové mutace v dané zemi. Tj. např. může nastat situace, kdy se v německém Google objevuje česká jazyková mutace ve výsledcích vyhledávání. K tomu slouží atribut rel=”alternate” hreflang

 

Optimalizace obrázků

Vyhledávání pomocí obrázků se stává trendem. Proto je potřeba mít obrázky správně popsané, zkomprimované a vytvořené sitemap.

 Duplicity na webové stránce

Když mají dvě stránky stejný obsah, který je umístěný na jiné URL, jedná se o duplicitu. Pro každou stránku by měla existovat jen jedna unikátní URL adresa. Na stránce by se v odstavcích ani nikde na stránce neměl stejný obsah zobrazovat několikrát. Pokud se tohle stane tak Google upřednostňuje tu stránku, která měla na stránce obsah jako první.

Rychlost načítání stránek  

Doba, za kterou se uživateli vykreslí web v jeho
prohlížeči, je především pro Google ale i pro ostatní vyhledávače velmi
důležitým hodnotícím faktorem. Čím rychleji se web vykreslí, tím l
épe
je hodnocen vyhledávači ale i uživateli.

 

 

 

Leave A Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *