Formáty PPC bannerů pro Google ads a Sklik

Jaké si připravit velikosti reklamních bannerů pro obsahovou síť na reklamní portál Google ads? Kdo se v tolika formátech má vyznat? A jsou potřeba všechny bannery? A nejsou tři málo? Časté otázky klientů.

Formáty
bannerů
GIF, JPG, PNG
Formáty bannerů
HTML5
Soubor ZIP obsahující soubor HTML a volitelně i CSS, JS, GIF, PNG, JPG, JPEG nebo SVG (responzivní nebo standardní)
Maximální velikost
150 kB

Podívejme se na možnosti možných formátů reklam na Google.


Čtverec a obdélník

200 × 200Malý čtverec
240 × 400Svislý obdélník
250 × 250Čtverec
250 × 360Trojnásobná širokoúhlá
300 × 250Vložený obdélník
336 × 280Velký obdélník
580 × 400Netboard


Široký banner

468 × 60Banner
728 × 90Široký banner
930 × 180Horní banner
970 × 90Velký široký banner
970 × 250Reklamní panel
980 × 120Panoráma


Sloupec

120 × 600Sloupec
160 × 600Široký sloupec
300 × 600Půlstránková reklama
300 × 1050Na výšku

Mobilní bannery

300 × 50Mobilní banner
320 × 50Mobilní banner
320 × 100Velký mobilní banner

Vždy se doporučuje využít co nejvíce formátů, abyste využili co nejvíce možných ploch v rámci inzerce. Nicméně nejpoužívanější bannery jsou:

Velký obdélník 336 x 280, vkládaný obdélník 300 × 250,
široký banner 728 x 90, půlstránková reklama 300×600. Takže tyto formáty určitě zapracujte a použijte. Vhodné je ze začátku použít alespoň 8 formátů na Google ads i Sklik. Pokud v průběhu kampaně nebudou mít bannery takovou efektivitu, můžeme je pozastavit.

Formáty bannerů na Skliku

Podporované grafické bannery mohou mít tyto formáty: JPEG, PNG a GIF

Maximální datová velikost pro bannery je 150 kB.

Sklik poskytuje statistiku od nejvíce proklikovějších bannerů po ty nejméně proklikové.

480×300 px

480×480 px

300×250 px

300×600 px

970×310 px

300×300 px

320×100 px

970×210 px

160×600 px

728×90 px

Mobilní formáty mají také svoji statistiku:

480×480 px

300×250 px

300×300 px

320×100 px

Využití bannerů pro remarketing a největší chyby v něm, na které byste si měli dát pozor:

  • Cílení na všechny cílové skupiny a rozhodovací fáze stejně
  • Zaměření se na fázi po návštěvě, je vhodné myslet i více dopředu
  • Cílení příliš dlouho (samozřejmě u každého segmentu, je to jiné)
  • Přeceňování výsledků

Jaké prvky by měl mít úspěšný banner?

  • Design by měl odpovídat webové stránce, kam pak zákazník přijde
  • Banner by měl hovořit vaším brandem tedy logem případně sloganem
  • V banneru by měl být nějaký CTA prvek, tedy výzva k akci
  • Banner může obsahovat prodejní argument, proč by měl zákazník nakoupit zrovna u vás?
  • V banneru by měl být také obrázek produktu nebo skupiny produktů.

Pokud potřebujete s bannery pomoci, obraťte se na nás.

Leave A Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *